پیش بینی حضور 30 درصدی دانش آموزان در مدارس کشور در مهر ماه 1400
معاون آموزش متوسطه و معین استان فارس در پروژه مهر خبر داد:
معاون آموزش متوسطه «معین استان فارس در پروژه مهر1400» و رییس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: پیشبینی میشود ٤.٥ میلیون دانش آموز این امکان را پیدا کنند که در مناطق روستایی، عشایری و نظام فنی و حرفهای وارد سیستم حضوری مدارس شوند که معادل 30 درصد دانش آموزان خواهد بود. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی؛ رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش و معین استان فارس در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس در یکی از مدارس استان فارس، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت در کشور رو به رشد و اعتلاست و نقش آفرینی در این باره از ماموریتها و رسالتهای جامعه فرهنگیان است.وی با اشاره به حضور مسئولان فارس در این مراسم، تصریح کرد: این حضور نشان دهنده اراده دولتمردان برای پیشرفت و تعالی نظام آموزشی است و قدمهایی که در این عرصه برداشته میشود حاکی از هوشمندی و آینده نگری است.کمرئی با بیان این که ورود به مدرسه از روزهای فراموش نشدنی برای همه افراد است، گفت: پس از ١٩ ماه آموزش غیرحضوری، دانش آموزان در یک فضای حضوری برای رشد اندیشه و شکوفایی معنویت آماده خواهند شد.معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به گستردگی فضای مجازی و تداوم آموزشها در این فضا، تصریح کرد: دانش آموز اگر اراده کند، بهترین استفاده را از این فضا خواهد داشت.رییس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش، یکی از اقدامات بی نظیر ایران در دوران کرونا را تلاش برای تداوم آموزشها با اراده معلمان و عدم تعطیلی آموزش عنوان کرد و گفت: شبکه شاد، میلیونها دانش آموز را در بستری امن برای تعلیم و تربیت کنار هم قرار داد و امروز هم رو به تکامل است. وی با اشاره به اجرای ۱۹هزار برنامه تولیدی توسط صدا و سیما در ١٩ ماه گذشته، تاکید کرد: اجازه ندادیم دانش اموزی در دورترین نقطه از کشور از تحصیل جا بماند، اگرچه کاستیهایی هم وجود داشت.کمرئی با بیان اینکه برنامه ریزی برای برنامههای تلویزیونی ویژه همه دروس در سطح وسیع از امروز آغاز میشود، گفت: آموزش و پرورش اراده کرده که بازگشت به فضای حضوری را دوباره تجربه کند.رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش با تصریح بر اینکه تعلیم و تربیت در محیط واقعی رقم میخورد، گفت: آموزش را از هر بستری میتوان منتقل کرد اما انتقال یک طرفه دانش تلقی شی انگاری از دانش آموز است.وی تصریح کرد: تلاش ما ایجاد بسترهای حضوری دانش آموزان در مدارس با ایمن شدن شرایط به صورت نسبی و سرعت گرفتن واکسیناسیون است.کمرئی خاطرنشان کرد: ایمن شدن فضا را از پیرامون و مناطق روستایی و عشایری و باتوجه به اقتضائات و نیازمندی ها آغاز کردهایم.